Dibuixar al so 2019 o la culpa és de Yoko Ono
"Dibuixar al so" és una concentració de centres que es reuniran el 14 de novembre de 2019, en el Centre Cultural Las Cigarreras d'Alacant, per a realitzar activitats artístiques innovadores. La jornada es compondrà de la pràctica de jocs i accions (performances).
Durant l'elaboració d'aquestes activitats podem citar a diverses artistes com a font d'inspiració: Marina Abramovic, Esther Ferrer, Lucía Peiró, Yolanda Domínguez i, especialment, Yoko Ono. Ella és el tema d'aquest projecte, que partix del treball del Fluxus, en concret del seu llibre Pomelo. Aquesta idea és una proposta de la col·laboradora i artista guia d'aquesta edició: Lucía Peiró. I es que també volem destacar el treball i la dedicació de les dones en aquest camp. Elles són les anomenades artivistes, és a dir, artistes que duen a terme iniciatives amb l’objectiu d’expressar, a través de l’art, identitats, preocupacions i idees, mentre es construeixen capacitats culturals i es contribueix al canvi social.
JOCS
Les propostes de joc estan basades en el concepte de la línia, tant visual com sonora. Aquests són els jocs que hem creat a classe:
- BARRERA DE COLORS: Envoltar dos columnes utilitzant cintes de cautxú de diferents colors i passar entre elles intentant conseguir evitar els obstacles. Les cintes del material actúen com a línies que s'entrecreuen en l'espai.
- ENTRE LÍNIES: Grans cintes de cautxú en les quals envoltem els cossos per a després desfer-les generant una gran línia que sorgix de l'acció. Crear, desfer i recrear una i altra vegada.
- PETJADES D'ACCIÓ: Utilitzant una gran tira de paper continu, els alumnes pinten a través dels seus moviments sobre el paper, deixant petjades i lliscant sobre la superfície amb bosses de plàstic en els peus.
- LA SAGNANT LÍNIA HUMANA: Alumnes col·locats en files esperant a rebre el xoc d'altra mà que porta la pintura natural de remolatxa, color sang.
- EL SO DE LA LÍNIA: Amb cintes de goma elàstica, crear en un espai obert una trama de línies tesades en l'aire, agitant-les per a produir so.
- LA LÍNIA INFINITA: Crear trajectes pel centre en els quals hi hauran instruccions amb cartells on pose "seguix la línia", "emporta'm amb tu", etc. i hages de seguir un camí lineal fet amb guix o d'estirar cintes de goma elàstica.
- LLETRES LINEALS: Començar a escriure en un gran paper continu i que les paraules es vagen estirant fins a convertir-se en una línia.
QUADERN (JOURNAL BOOK)
En un quadern, hem registrat les idees aportades pel Centre, definint cada joc i afegint la seua corresponent foto del registre audiovisual.
La meua tasca ha sigut escriure el contingut d'aquest journal book, els dissenys del qual ha fet la senyora d'este blog, amb el seu meravellós lettering.
ACCIONS (PERFORMANCES)
Les accions han sigut registrades en Fanzines. Treballades amb el tema de la línia, basades en el llibre Pomelo o en el moviment Fluxus, aquestes són les nostres performances:
- VIATGE LINEAL: Dibuixar sobre papers continus allargats col·locats en les llunes de l'autobús per a veure com les coses es deformen amb el movimient lineal del vehicle i per les qualitats del nostre sistema de visió.
- TRICOT PROTESTA: Solsir tot el que ens pareix antic, passat de moda. Servixen també situacions que no ens pareixen positives però que acceptem.
- PINTA I LLISCA: Cintes de cautxú col·locades al terra com a skate per a transportar els alumnes i que simultàniament dibuixen per on passen.
- ACTION PAINTING: Body painting. Dibuixar sobre el cos la metàfora d'una nit estrellada (unint llunars). Ens ajudarem de llums puntuals (a poder ser roges i blaves) en constant moviment, buscant l'atenció de l'espectador. De fons, música chill.
REGISTRE FOTOGRÀFIC
Totes les activitats, tant de joc com d'acció, han sigut registrades en forma de foto i vídeo.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada