COM LLEGIR UNA FOTOGRAFIA? ANACRONISMES FOTOGRÀFICS.

"Aquella época en que hacer fotografías requería de un artefacto incómodo y caro -el juguete de los ingeniosos, los ricos y los obsesos- parece, en efecto, muy remota a la de la era de las elegantes cámaras de bolsillo que induce a todos a hacer fotos." 
         -Sobre la fotografía, Susan Sontag 


LA FOTOGRAFIA.
Vam començar l'última tasca del curs llegint "com significa la fotografia", amb les paraules de Javier Marzal Felici, Catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat en la UJI. Treballant el contingut de la imatge fixa i els seus aspectes morfològics i compositius, així com l'expressivitat a la qual es pot arribar amb la poesia visual, la primera part de la nostra feina va ser investigar sobre l'obra d'alguns fotogràfs històrics i altres de contemporanis. Els suggerits van ser Cartier-Bresson, Irving Penn, Annie Leibovitz, Cristina García Rodero, Chema Madoz, Jaume de la Iguana i Carlos Balsalobre. Em va cridar l'atenció Annie Leibovitz, la primera dona a exposar la seua obra en la National Portrait Gallery de Washington DC i l'última de retratar el músic John Lennon, abans que aquest fora assassinat el 1980. Per altra part, em va encantar l'obra de Cartier-Bresson, que fotografiant l'instant ens ha deixat moments per a l'eternitat. Amb uns inicis interessants on tenia pincellades surrealistes, va adoptar una visió crítica i atenta sobre les circumstàncies polítiques i socials que l'envoltaven. Així que vaig elegir una fotografia seua de 1932. 

Hyères, Francia, 1932 - Henri Cartier-Bresson

Amb aquesta fotografia, realitzaríem una fitxa d'anàlisi o comentari de la imatge, incloent els 4 nivells: contextual, morfològic, compositiu i enunciatiu. 

En la segona part de l'activitat ens tocava actuar a nosaltres. Aquesta consistia en crear una foto basada en els anacronismes fotogràfics, és a dir, situar una persona o un objecte en un temps impropi en relació al context. També podria ser el cas de fotografiar un fet o una circumstància actual que no és pròpia de l'actualitat, sinó de costums o tradicions del passat. Després de fer aquesta fotografia, també havíem de completar la seua corresponent fitxa d'anàlisi. El resultat del meu anacronisme:



I així va ser com vam aconseguir l'écfrasis, una descripció precisa i detallada d'un objecte artístic, en aquest cas, una imatge fotogràfica. Hem aprés a llegit imatges, no només consumir-les

Anàlisis o comentaris de les imatges:



Comentaris